طبس – حقاني – سرپرستي يزدفردا: امروز پنجم ارديبهشت ماه، مقارن با سي و يكمين سالگرد شكست حمله نظامي آمريكا در طبس، مراسم بزرگداشت اين واقعه تاريخي در صحراي طبس و محل واقعه برگزار شد.

فرماندار طبس كه در مراسم گراميداشت واقعه پنجم ارديبهشت1359 سخن مي گفت ،اظهار اميدواري كرد؛ هر چه زودتر شاهد راه‌اندازي موزه طبس كه زميني به مساحت شش هكتار براي آن در نظر گرفته شده و مصوبه سفر رئيس جمهور است، به صورت يك نمايشگاه بين‌المللي باشيم.

*عزيز بهزادي* از همه دست‌اندركاران ساخت مسجد شكر در طول چند سال گذشته به ويژه در سال‌هاي اخير قدرداني كرد و به همه افرادي كه در دل كوير جمع شده‌اند تا فرياد مرگ بر آمريكاي آنها به گوش سران كاخ سياه برسد، خير مقدم گفت.


وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران هزينه زيادي كرد تا امروز اين نظام در دنيا حرف اول را بزند به همين دليل بايد اين نمايشگاه طراحي و احداث شود تا نه تنها در سالروز اين واقعه بلكه در طول تمام سال همه جهانگردان از اقصي نقاط دنيا بتوانند به ديدن آثار جنايت آمريكا در طبس بروند.

نماينده عالي دولت در طبس افزود: واقعه طبس حادثه انقلاب است و دنيا بايد بفهمد كه آمريكا در دل اين كوير به دست شن‌هاي بي‌جان شكست خورد.

فرماندار طبس گفت: قول مي‌دهم سال آينده با پيگيري‌هايي كه انجام خواهم داد در اين مراسم تعدادي از وزرا، سفرا و خبرنگاران داخلي و خارجي حضور داشته باشند و شكست آمريكا را نظاره‌گر باشند و اين واقعه در تاريخ سازمان ملل به ثبت برسد.

در محل وقوع حادثه تاريخي طبس و شكست مفتضحانه آمريكا، مسجدي به نام شكر احداث شده است كه اين همايش نيز هر ساله در اين محل برگزار مي‌شود.

در اين همايش، *سردار اسدي* مسئول بازرسي سپاه خاتم الانبيا، سردار *غياسي‌راد* معاون تبليغات و روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كشور، مسئول نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه الغدير استان يزد، فرمانده سپاه الغدير استان يزد، امام جمعه، فرماندار و ساير مسئولان شهرستان طبس و جمع كثيري از مردم استان يزد حضور داشتند.

در اين مراسم هزاران نفر از مردم شهرهاي مختلف استان يزد از ساعات اوليه صبح امروز با اتوبوس، ميني‌بوس و ساير وسايل نقليه با طي كردن صدها كيلومتر خود را به محل واقعه طبس رسانده‌اند تا در همايش بزرگ استكبارستيزي شركت كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا